utorok 29. novembra 2016

Cestovateľské sny

Ahojte :)

Od posledného článku ubehlo dosť času, takže to asi vyzeralo, že s blogovaním som (už zase) skončila. Aj keď sa to nezdá, na blog som odvtedy myslela pravidelne, dokonca som mala čoraz viac nápadov na nové články, inšpirácia si ma skrátka našla :). Problém bol však s realizáciou. Ani neviem spočítať, koľkokrát som sa chcela do toho pustiť, ale stále sa niečo našlo. Ale! Teraz prichádzam konečne s novým článkom a dúfam, že sa mi sem podarí prispievať častejšie.

Dnes som sa rozhodla napísať zoznam mojich vysnívaných krajín, do ktorých by som sa rada v najbližšej dobe dostala. Kedy sa mi to podarí, neviem, ale zatiaľ si zapisujem všetky miesta, ktoré chcem navštíviť. Zoznam si priebežne doplňujem o ďalšie krajiny a zatiaľ nemá konečnú verziu, pretože vždy sa nájde niečo nové, čo ma zaujme. Inšpirujú ma hlavne fotografie a príbehy ľudí, ktorí tam boli/žijú, a vďaka ktorým sa môj cestovateľský wishlist stále rozširuje, ale niektoré miesta sú tam už dlhé roky. Budem rada, ak sa so mnou podelíte o svoje vlastné sny a možno aj ja prinesiem inšpiráciu pre niekoho iného :). Tu je teda zoznam:


1. Francúzsko
Viem, že je to už možno "okukané" a Eiffelovka na vás vyskakuje z každého druhého obrázku, ale snívala som o tom už ako malá mademoiselle :). Vlastne ani neviem, ako som k tomu prišla, ale vždy sa mi neuveriteľne páčila francúzska kultúra, elegancia, móda a jazyk. Neskutočne sa mi páči francúzština, ktorú by som raz chcela ovládať aspoň trochu. Na prvom mieste je samozrejme Paríž. K tomu som si už premyslela plán, ako by som z výletu vyťažila maximum. Prvá časť spočíva v tom, že prídem ako turista, všetky pamiatky si poctivo pochodím, spravím fotky, spoznám, čo sa dá a au revoir! Ale nie nadlho. Potom sa chcem do Paríža vrátiť, ale tentoraz si to chcem užiť ešte viac. Navštíviť všetky možné kaviarničky, prechádzať sa parížskymi ulicami, zistiť v čom spočíva čaro a štýl Francúzok, nechať sa namaľovať, kúpiť si bagetu, croissanty, syr, makrónky, jesť a spať, nosiť červený rúž a hrať sa chvíľu na bohémku. Takto si to predstavujem. Je to zvláštne? Možno, ale mne to nevadí. A okrem Paríža je vo Francúzsku nespočetne krásnych miest, ktoré by som taktiež rada navštívila, ale zatiaľ to nekonkretizujem. Príde to časom.



2. Veľká Británia
Opäť žiadne veľké prekvapenie, ale VB je na mojom zozname už dlhšiu dobu, a to asi pre tisíc dôvodov. Chcem vidieť hlavne Anglicko a Írsko. Nebudem vypisovať všetko, čo mám v pláne, lebo tento článok by bol až nepríjemne dlhý. Zhrniem to takto: Londýn, anglický vidiek (to slovo mi tam ani nesedí :D), štúdiá HP, krásnu prírodu, počasie (na ktoré ostatní frflú, ale mňa z nejakého dôvodu láka), obchody - hlavne rôzne maličké sekáče, vintage obchodíky a antikvariáty a mnoho ďalších vecí. Chcem hlavne nasať tú britskú atmosféru, ktorá sála z fotiek a filmov. Chcem ju skrátka zažiť na vlastnej koži.

3.Taliansko
Tu mám v pláne precestovať celé Taliansko a robiť si zástavky v tých najznámejších mestách, ale takisto aj v takých, o ktorých ste možno nikdy nepočuli a verte, že je ich veľa. V Taliansku som bola už dvakrát, ale len v rámci rodinnej dovolenky. Aj tak ma krajina očarila, pretože tú ich kultúru cítiť úplne všade. A navyše neviem sa nabažiť tých ich úzkych uličiek. Čo sa mi najviac páčilo, z Talianov vyžaruje pozitívna energia, ktorú sa nedá nevšimnúť, pretože stačí len prejsť po ulici a hneď sa na vás všetci usmievajú. Možno je to slnkom, ktoré im dobýja baterky, alebo siestou, po ktorej túžim aj ja :D. Ja si vlastne často hovorím, že som sa mala narodiť ako Talianka, pretože siestu by som prijala všetkými desiatimi a navyše všade meškám. Tam by to nikomu nevadilo, možno by som ešte ja na niekoho čakala :D. Och, a zabudla som, že majú väčšinou všetko "na háku". Ideálna krajina pre mňa :D. A z miest túžim vidieť Benátky (tie už mám síce odškrtnuté, ale rada sa ešte vrátim), Rím, Florenciu, Pisu, Neapol, Veronu, Miláno a ďalšie. 


To je top 3, teraz nasledujú nezoradené miesta, ktoré pribúdajú na zoznam postupne v posledných rokoch. Nie sú zoradené podľa obľúbenosti, ale väčšinou ide o konkrétne miesta v rôznych krajinách.

4. Holandsko, konkrétne Amsterdam. Rada by som sa ale pozrela aj na iné miesta v Holandsku. Asi ani netreba písať, čo všetko sa tam dá vidieť. Najviac ma tam však ťahajú bicykle :D. // 5. Island - ten som pridala na zoznam len nedávno, potom ako sa všade začali objavovať krásne fotky a všetky boli z Islandu. A tá polárna žiara! Kto by ju nechcel obdivovať naživo? 

6. Kanada - vybrala som tento obrázok, pretože ešte neviem, kam presne by som sa chcela pozrieť a to vyžaduje veľa plánovania :). Ale Kanadu som vždy chcela vidieť oveľa viac ako USA. // 7. Bali mám v pláne tiež len odnedávna, ale odkedy som uvidela túto HOJDAČKU, hypnotizujem ju každú chvíľu. Áno, chcem ísť na Bali kvôli hojdačke :D



 8. Santorini, Grécko - neviem sa rozhodnúť či je Santorini krajšie cez deň alebo v noci. Tu chcem vidieť všetko, čo sa dá, vrátane pláže s čiernym pieskom. // 9. Pamukkale, Turecko - opäť miesto, ktoré som objavila len nedávno a zaujalo ma tým, že to nie su nejaké ľadové jazierka. ako som si pôvodne myslela, ale je to teplá voda. A vyzerá to nádherne.

 10. Rio de Janeiro, Brazília - k tomu asi nemusím nič dodávať, skrátka must-see a zážitok na celý život. // 11. Machu Picchu, Peru - vidieť tento dychberúci výhľad naživo? Áno, to chcem. Plus selfie s lamou ako bonus.
 12. San Francisco, Kalifornia - Golden Gate Bridge a električky. A tisíc ďalších vecí. // 13. New York City - toto bol vždy sen mojej kamarátky, ale v poslednom čase som tomuto mestu naklonená aj ja. Pre veľa dôvodov. Chcem vidieť všetky tie miesta pre turistov, ale čo ma tam ťahá najviac je móda.

Už potrebujem len čas, odvahu a peniaze. A potom: dovidenia, Slovensko! :D

(fotky sú z tumblr, weheartit, giphy.com)

E.

2 komentáre:

  1. Ahoj, super blog u mňa je tiež na prvom mieste Francúzsko hlavne odkedy som začal počúvať francúzsku hudbu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne! :) áno, francúzska hudba je tiež skvelá, aj keď nerozumiem ani slovu :D

      Odstrániť

Ďakujem za váš komentár! :)