štvrtok 22. decembra 2016

Kam sa vytráca vianočná nálada?

Ľudí môžeme rozdeliť do dvoch skupín - na tých, ktorí nedočkavo odpočítavajú dni do Vianoc už pomaly od leta a tých, ktorí by boli najradšej, keby sviatky prešli čo najrýchlejšie a bez povšimnutia. Väčšinou sa pohybujeme niekde medzi týmito dvoma tábormi, asi to závisí podľa celkového naladenia. Napriek tomu, keď už tie Vianoce prídu, nikto sa zrazu nesťažuje, všade vládne pokoj a ľudia sa aspoň na chvíľu zastavia. Lenže, úprimne, ako často ste tento rok v rôznych obmenách počuli/povedali vetu "Ani sa mi nezdá, že idú Vianoce."? Prečo sa nevieme tešiť z blížiacich sa sviatkov už dopredu?



Včera som bola ešte v meste niečo dokúpiť. Viem, takto neskoro je to dosť odvážny čin, ale snažila som sa psychicky pripraviť na tie davy. Napočudovanie som mala celkom dobrú náladu, ale dosť ma zarazilo, keď som sa bližšie prizrela okoloidúcim. Veľa ľudí sa len hnalo do obchodov a z obchodov, stáli v nekonečných radách a na tvárach mali samé mrzuté výrazy. A napadlo mi, prečo vlastne? Prečo sa takto zbytočne nervujeme,  stále sa za niečím naháňame a nevieme si tento krásny čas užívať? Väčšina z nás už zabudla na to, aké boli Vianoce, keď sme boli deťmi a tešili sa z každého momentu týchto čarovných dní. Teraz sa len stresujeme a dovolíme si oddýchnuť (ak vôbec) až toho dvadsiateho štvrtého. Určite aj vám v týchto dňoch prebehla v hlave myšlienka "Nič nestíham!". Uvedomte si však, že jediný, koho trápi, že tie okná ešte stále nie sú umyté a darčeky zabalené, ste len a len vy.

Minule som čítala nejaký komentár na túto tému a nestačila som sa čudovať, koľko negativizmu v ňom bolo. Dotyčný len vymenoval všetky veci, čo mu vadia na predvianočnom čase, koľko reklám nám tlačia, aké sú všetky tie pesničky otravné a v podobnom duchu sa niesol aj zvyšok. S tými reklamami súhlasím, veď obsahovo sú všetky o tom istom a ani jedna neponúka nič, čo by súviselo s pravými hodnotami Vianoc. A tiež som frflala, keď som videla už v októbri vianočnú výzdobu, ale potom som to akosi prestala vnímať. Totižto, ono je to v podstate jednoduché. Ak vám vadia reklamy, vypnite telku. Ak vám vadia obohrané pesničky, nepočúvajte ich. Ak neznesiete preplnené obchodné centrá, zostante doma. Alebo sa choďte prejsť. Robte to, čo vám prinesie radosť, namiesto kritizovania toho, čo vám radosť neprináša. 

Vianočná atmosféra znamená pre každého niečo iné. Ak už ste tiež ohučaní zo všetkých strán, skúste sa posadiť na gauč/posteľ/zem. Odostrite si okno, zhasnite všetky svetlá, uvarte si obľúbený nápoj a seďte v tom prítmí izby, pozorujte, ako sa postupne rozsvecujú vonku lampy, v ideálnom prípade, ako pomaly padá sneh. Zastavte sa na chvíľu v čase. A užívajte si ten moment. Sami so svojimi myšlienkami. Nič vám neprinesie taký pokoj, verte mi :).



Každému, kto dočítal článok až sem, prajem krásne prežitie Vianoc a pokoj v duši. Skúste spomaliť a užiť si ich so všetkým, čo k tomu patrí. :)) 

P.S.: A samozrejme budem rada za každú vašu reakciu :)

(obrázky z weheartit.com)
E.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš komentár! :)